.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
وقتس بیماران ناراضی هستند ؛
قصه پر غصه درمانگاهی که باصطلاح تخصصی است+تصاویر
شمال نیوز : درمانگاه تخصصی مرکز آموزشی درمانی رازی قائم‌شهر که در حال حاضر به‌مدت سه سال در یک خانه بافت قدیمی به اجاره‌نشینی پناه آورده، به‌هیچ عنوان استاندارد و مطلوب این کار نیست.....

شمال نیوز : شهرستان قائم‌شهر طبق آمار بعد از پایتخت، دومین شهر پرتراکم کشور به‌شمار می‌رود.

سطح زندگی و وضعیت درآمدی و معیشتی مردم این شهرستان به‌گونه‌ای است که امکان مراجعه به بیمارستان‌‌های خصوصی برای بیشتر شهروندان قائم‌شهری وجود ندارد.

درحال حاضر این عوامل سبب‌شده تا افراد زیادی از نقاط مختلف شهر روزانه برای مراجعه به پزشکان متخصص به درمانگاه مرکز آموزشی درمانی رازی مراجعه کنند.

 

 

حال با وجود تمام خدمات پزشکان متخصص و متعهد که بیشتر آنها از بار علمی بالایی برخوردار هستند، باز هم مشکلاتی در حوزه درمان وجود دارد که گاهی باعث نگرانی شهروندان و مراجعه‌کنندگان این مرکز شده است.

درمانگاه مرکز آموزشی- درمانی رازی که در حال حاضر مدت سه سال است در یک خانه بافت قدیمی به اجاره‌نشینی پناه آورده است، اگرچه مکانش به‌هیچ عنوان استاندارد و مطلوب کار نیست اما از شرایط گذشته بهتر است.

این درمانگاه در حال حاضر مشکلات عدیده‌ای از قبیل نبود فضای مناسب، امکانات کم، محدودیت در نوبت‌دهی و ... را داشته و این عوامل دست به دست هم داده تا شهروندان و پرسنل این درمانگاه با مشکلات فراوانی دست و پنجه نرم کنند.

* وضعیت‌ نامطلوب نوبت‌دهی

سکینه احمدی یکی از مراجعه‌کنندگان به درمانگاه در همین ارتباط در گفت‌وگو با فارس، به پاره‌ای از مشکلات این درمانگاه اشاره کرد و گفت: باوجود اینکه این درمانگاه از پزشکان متخصصی برخوردار است اما متأسفانه در زمان نوبت‌دهی با مشکل مواجه هستیم.

وی که از وضعیت نوبت‌دهی در این درمانگاه ناراضی است، افزود: معطلی در صف انتظار باعث‌شده تا زمان زیادی از بیماران هدر رود.

 

 

* نبود امکانات رفاهی در درمانگاه

بانوی دیگر قائم‌شهری که از شدت انتظار خسته و در گوشه‌ای از درمانگاه نشسته است، در گفت‌وگو با فارس، اظهار کرد: علاوه بر مشکل بیماری خود به‌علت نبود امکانات رفاهی از قبیل نیمکت برای نشستن به‌روی زمین پناه آورده‌ام.

ملیحه محسنی بیان کرد: این درمانگاه حتی دارای یک آب‌سردکن مناسب نیست تا مراجعه‌کنندگان برای رفع تشنگی از آن استفاده کنند.

 


* ویزیت کم از عوامل مهم ازدحام جمعیت است

وی در ادامه به ویزیت کم و ازدحام جمعیت در این درمانگاه اشاره کرد و گفت: باوجود اینکه این درمانگاه برای خدمات درمانی از بهترین پزشکان متخصص استفاده کرده اما این عوامل باعث شده تا ما در طول روز با ازدحام و شلوغی مواجه باشیم.

محسنی نبود داروخانه در درمانگاه را مهم‌ترین مشکل دانست و اضافه کرد: برای تهیه داروهای خود باید قیمت گزافی را به داروخانه‎های خصوصی پرداخت کنیم.

یکی از کارکنان این درمانگاه در گفت‌وگو با فارس، بیان کرد: بیماران زیادی در ساعت‌های مختلف روز برای درمان به این درمانگاه مراجعه می‌کنند.

محمد عباس‎زاده با تأکید بر اینکه پرسنل این درمانگاه با وجود کمبود امکانات با مشکلات عدیده‌ای روبه‌رو هستند، افزود: گاهی ما در طول روز با آدم‌هایی سر و کار داریم که بسیار غیرمنطقی بوده و این عوامل باعث جر و بحث ما با مراجعه‌کنندگان می‌شود.


وی با بیان اینکه میزان نوبت‌دهی برای هر پزشک محدود است، تصریح کرد: برخی از متقاضیان این امر را قبول نکرده و بدون هماهنگی قبلی وارد اتاق پزشک می‌شوند که این عوامل برای ما مشکل ایجاد می‌کند.

* شرایط فعلی درمانگاه به هیچ عنوان استاندارد و مطلوب کار ما نیست

رئیس مرکز آموزشی درمانی رازی قائم‌شهر در گفت‌وگو با فارس، کمبود فضا در محیط بیمارستان را مهم‎ترین علت جابه‌جایی دانست و گفت: طرحی از طرف وزارت بهداشت مبنی بر تخصیص بودجه برای افزایش فضا و احداث اتاق ویژه در اختیار ما قرار گرفت.

سیدخسرو قاسم‌پور افزود: برای اینکه مردم شهرستان قائم‌شهر و شهرهای هم‌جوار فرصت استفاده از تجهیزات را از دست ندهند مبنای کار را بر آن نهادیم تا در شرایط فعلی مکانی را در اطراف بیمارستان انتخاب کنیم.

وی با بیان اینکه نیمی از مساحت بیمارستان در اختیار کارگاه ساختمانی است، تصریح کرد: حدود 12 هزار متر از زمین بیمارستان در اختیار کارگاه است، بنابراین در اطراف بیمارستان باوجود اینکه ساختمان‌های تجاری زیادی وجود داشت این خانه استیجاری را در اختیار گرفته‌ایم.

رئیس مرکز آموزشی درمانی رازی قائم‌شهر ادامه داد: مکان این درمانگاه به‌هیچ عنوان استاندارد و مطلوب کار ما نیست ولی از شرایط قبلی درمانگاه بهتر است.

این مسئول با اشاره به اینکه در طول روز با مراجعه‌کنندگان بی‌شماری مواجه هستیم، اضافه کرد: اگرچه درمانگاه در شرایط فعلی مطلوب کار ما نیست ولی کیفیت بار علمی پزشکان باعث شده تا ما در طول روز با ازدحام جمعیت مواجه باشیم.

قاسم‌پور تصریح کرد: درمانگاه قدیمی با فضای 350 متر مربع به مردم خدمات ارائه می‌داد این درحالی است که فضای جدید به 450 متر افزایش پیدا کرد.

وی اضافه کرد: تعداد اتاق‌های درمانگاه را از 13 به 15 اتاق افزایش داده‌ایم و در اینجا پزشکان به‌صورت گردشی به بیماران سرویس می‌دهند.

رئیس مرکز آموزشی درمانی رازی قائم‌شهر در پایان با تأکید بر اینکه از طرف وزارت بهداشت و دانشگاه علوم پزشکی مکانی برای ساخت جدید درمانگاه درنظر گرفته شد، گفت: اگر این طرح اجرایی شود مکان جدید درمانگاه به تقاطع الغدیر کنار فرهنگ‌سرا انتقال می‌یابد.


ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();
نظرات خوانندگان :

نا شناس 1 ارديبهشت 1395
ما که امیدی به خوب شدن وضع بهداشت این مملکت نداریم
محمدی 31 فروردين 1395
پدرم را (پدر شهید) با هوشیاری کامل با عفونت انگشتان پا ناشی از دیابت به بیمارستان رازی قائمشهر بردیم . بعد از سه روز با هوشیاری پایین و عاری از حواس ، با مسئولیت خودمان به بیمارستان خاتم الانبیاء (ص) تهران بردیم .
توخو حدیث مفصل بخوان از این مجمل .

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 1.012 seconds.